Connect with us

Στις μέρες μας η “παραδοσιακή ευτυχία”, η αγορά δηλαδή ενός διαμερίσματος ή ενός αυτοκινήτου, είναι ξεπερασμένη. Ένας μεγάλος αριθμός των νέων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο δεν θέλουν να τα αγοράσουν. Η έρευνα δείχνει ότι άτομα ηλικίας 30-35 ετών, σπάνια αγοράζουν σπίτια και ακόμα πιο σπάνια αυτοκίνητα. Στις ΗΠΑ, οι άνθρωποι ηλικίας κάτω των 30 ετών ονομάζονται ως η “γενιά των ενοικιαστών”.

Γιατί συμβαίνει αυτό;

Μερικοί κοινωνιολόγοι ισχυρίζονται ότι αυτό οφείλεται στην οικονομική κρίση και αντίστοιχα στις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι νέοι. Για αυτό οι νέοι φοβούνται και τα δάνεια. Αυτό όμως δεν είναι ο πιο σημαντικός λόγος. Ο κυριότερος είναι ότι η γενιά των νέων διαφέρει από την γενιά των γονιών τους. Έχουν άλλες αξίες.

Η νεολαία έχει επανεξετάσει την έννοια της επιτυχίας, όπου για αυτούς σημαίνει ότι οι επιτυχείς άνθρωποι δεν αγοράζουν ακίνητα, τα νοικιάζουν. Για να θεωρούνται επιτυχείς, επενδύουν σε εμπειρίες όπως ταξίδια και extreme sports. Οι άνθρωποι σήμερα δεν θέλουν ευημερία και σταθερότητα, αλλά ένα ευέλικτο ωράριο, και οικονομική και γεωγραφική ανεξαρτησία.

Οι άνθρωποι δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον για τα υλικά πράγματα.

Γιατί να αγοράσετε αυτοκίνητο, εάν μπορείτε να πάρετε ταξί; Είναι σχεδόν ένα προσωπικό αυτοκίνητο, με έναν οδηγό. Και δεν είναι πιο ακριβό απ΄ ότι το δικό σας αυτοκίνητο. Γιατί να αγοράσετε ένα σπίτι σε ένα όμορφο μέρος αφού μπορείτε να πάτε διακοπές και ειδικά όταν μπορείτε να βρείτε ένα σπίτι μέσω Airbnb σε κάθε γωνιά του πλανήτη; Δεν χρειάζεται  να πληρώσετε πολύ υψηλό ενοίκιο ή να αγοράσετε ένα ακίνητο σε μια χώρα που αγαπάτε. Το ίδιο γίνεται με την ακίνητη περιουσία στη χώρα σας.

  • Δεν ξέρετε πόσο καιρό θα μείνετε εκεί που ζείτε.
  • Μπορείτε να το πάρετε με υποθήκη για 40 χρόνια ή να αποδεχτείτε το γεγονός ότι θα περάσετε ολόκληρη τη ζωή σας σε ενοικιασμένο χώρο.
  • Πιθανότητα να αλλάξετε τη δουλειά σας τα επόμενα χρόνια. Εάν νοικιάζετε τίποτα δεν σας αποτρέπει να βρίσκεται σπίτι κοντά στην εργασία σας.

Σύμφωνα με τον Forbes, οι σύγχρονοι νέοι αλλάζουν εργασία κάθε 3 χρόνια.

Η έννοια της ιδιοκτησίας δεν είναι πλέον σχετική.

Ο αρθρογράφος James Hamblin, εξηγεί το φαινόμενο ως εξής: κατά τη τελευταία δεκαετία, οι ψυχολόγοι πραγματοποιούν έρευνα, όπου ένα μεγάλο ποσό της έρευνας αποδεικνύει ότι οι εμπειρίες είναι πιο επικερδείς από την αγορά νέων πραγμάτων. Φέρνει περισσότερη χαρά.

Οι εμπειρίες μας βοηθούν να κάνουμε φίλους.

Η κοινωνική αλληλεπίδραση μεταξύ των ανθρώπων παίζει μεγάλη σημασία για το αν αισθάνονται ευχαριστημένοι ή όχι. Μιλώντας με άλλους και έχοντας πολλούς φίλους είσαι το πιο ευτυχισμένο άτομο. Θα ακούγατε ανθρώπους για το πώς πέρασαν ένα χρόνο σε μια άγρια χώρα  ή πόσα διαμερίσματα έχουν αγοράσει;

Να θυμάστε ότι μια κακή εμπειρία μπορεί να γίνει μια καλή ιστορία. Τα υλικά πράγματα δεν μπορούν!

Η αγορά πραγμάτων μας κάνει να ανησυχούμε.

Εάν τα πράγματα που κατέχουν οι άνθρωποι είναι ακριβά, ανησυχούν για την κατάστασή τους. Εάν αγοράσετε ένα αυτοκίνητο, θα ανησυχείτε αν ακούσετε το συναγερμό. Εάν αγοράσετε ένα σπίτι και το γεμίσετε με ακριβά αντικείμενα, θα φοβάστε τις ληστείες. Για να μην αναφέρουμε το γεγονός ότι ένα αυτοκίνητο μπορεί να γρατσουνιστεί ή μια τηλεόραση να σπάσει μετά από 1 χρόνο χρήσης της. Αλλά κανείς δεν μπορεί σας να πάρει τις εμπειρίες που έχετε!

Κάθε αντικείμενο χάνει την αξία του με την πάροδο του χρόνου.

Οι γονείς μας δεν ήταν σε θέση να ταξιδέψουν συχνά όσο εμείς. Δεν διασκέδαζαν συχνά. Δεν είχαν ευκαιρίες να ξεκινήσουν νέες επιχειρήσεις. Έτσι, επένδυαν στην αγορά σπιτιού και αυτοκινήτου, σε αντίθεση με εμάς. Κάθε αγορά σπιτιού ή αυτοκίνητου, θα υποτιμηθεί με το πέρασμα του χρόνου. Κι αν σκεφτούμε πόσο μειώνεται η τιμή των ακινήτων κατά τα διάρκεια μιας κρίσης, τότε όλα γίνονται πιο εμφανή.

Η εμπειρία είναι το μόνο πράγμα που έχει σημασία: η τιμή της δεν μπορεί να κατέβει ούτε και να κλαπεί!

Advertisement