Μηχανικοί μας λένε τα 10 πράγματα που δεν πρέπει ποτέ να κάνουμε στο αμάξι μας
Ενώ τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν πολλά χαρακτηριστικά ασφαλείας και έναν υπολογιστή που κρατά τα πάντα να λειτουργούν ομαλά, συμπεριλαμβανομένου του αποκλεισμού των αντιφατικών εντολών και της προειδοποίησης του οδηγού για πιθανά προβλήματα, εξακολουθεί να είναι καλή ιδέα να αποφύγετε να κάνετε κάποια πράγματα.
Παρακάτω θα δείτε μερικά πράγματα που δεν πρέπει να κάνετε με το αυτοκίνητό σας.
1. Μην πιέζετε την “απενεργοποίηση του κινητήρα” κατά την οδήγηση
[squareadv]
Εάν το κάνετε τυχαία ενώ οδηγείτε με λογική υψηλή ταχύτητα, δεν θα συμβεί τίποτα κακό. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν πολλά χαρακτηριστικά ασφαλείας για να αποτρέψουν τέτοιου είδους πράγματα. Εν πάση περιπτώσει, απλά μην το κάνετε.
2. Μην επιλέξετε “όπισθεν” κατά την οδήγηση
Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να αποφύγετε είναι να επιλέξετε “όπισθεν” κατά την οδήγηση. Παρόλο που το σύστημα υπολογιστή στο αυτοκίνητό σας θα πρέπει να αγνοήσει την εντολή αυτή και τίποτα δεν θα συμβεί πιθανώς, δεν είναι απλά μια καλή ιδέα.
3. Μην επιλέξετε “παρκάρισμα” κατά την οδήγηση
Μην το δοκιμάσετε. Ο υπολογιστής στο αυτοκίνητό σας θα μπλοκάρει αυτήν την εντολή για λόγους ασφαλείας, αλλά η παράδοση αντικρουόμενων εντολών μπορεί να προκαλέσει ζημιά στο αυτοκίνητό σας.
4. Μην κρεμάτε πάρα πολλά κλειδιά στο κλειδί εκκίνησης
Πολλά κλειδιά μπορεί να είναι αρκετά βαριά και το βάρος θα μπορούσε ενδεχομένως να καταστρέψει τον διακόπτη ανάφλεξης με την πάροδο του χρόνου. Διαχωρίστε τα. Κρατήστε μόνο μερικά κλειδιά στον κρίκο του κλειδιού.
5. Αλλαγή λαδιών
[squareadv]
Ακολουθήστε τις προδιαγραφές του κατασκευαστή σχετικά με τη συχνότητα αλλαγής των λαδιών – υπάρχουν για κάποιο λόγο. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για ολοκαίνουργια αυτοκίνητα. Ορισμένοι κατασκευαστές χρησιμοποιούν πολύ λεπτό λάδι όταν τα αυτοκίνητα εγκαταλείπουν το εργοστάσιο και αυτό το λάδι ΠΡΕΠΕΙ να αλλαχτεί σε περίπου 1000 χιλιόμετρα.
6. Μη γεμίζετε υπερβολικά τη μηχανή
Ο κινητήρας έρχεται πάντοτε με τη ράβδο μέτρησης στάθμης λαδιού, που δείχνει το “πλήρες” σημείο. Γεμίστε το σε αυτό το επίπεδο και μην το γεμίζετε ως την κορυφή σαν μπουκάλι, καθώς αυτό θα προκαλέσει καταστροφική αστοχία και καπνό που εκπέμπει από όλες τις γωνίες του αυτοκινήτου.
7. Μην περιμένετε έως ότου η δεξαμενή καυσίμων να είναι άδεια
Ακόμη και η καθαρότερη βενζίνη έχει μερικά μικρά σωματίδια μέσα της και η βαρύτητα τα κρατάει στον πυθμένα της βενζίνης σας. Εάν οδηγείτε, το υπόλειμμα αυτό αναρροφάται στον κινητήρα. Σε γενικές γραμμές, είναι μια καλή πρακτική να γεμίζετε το αυτοκίνητο όταν φτάνει στο περίπου ένα τέταρτο της δεξαμενής.
Επίσης, καθώς πρόκειται για υγρές αντλίες, λειτουργούν καλύτερα όταν είναι γεμάτες.
8. Μην αγνοείτε τα προειδοποιητικά σημάδια
Δεν είναι όλα τα προειδοποιητικά σήματα τα ίδια για όλα τα αυτοκίνητα, αλλά, γενικά, είναι χρωματισμένα. Ένα πράσινο (ή μερικές φορές μπλε) σημάδι αποτελεί ένδειξη ότι ενεργοποιείται ένα συγκεκριμένο σύστημα. Ένα κίτρινο σύμβολο δείχνει κανονικά ότι κάτι πρέπει να εξυπηρετηθεί ή να ελεγχθεί. Το κόκκινο είναι ένα σοβαρό πρόβλημα και θα πρέπει να σταματήσετε το συντομότερο δυνατό, επειδή το αυτοκίνητο μπορεί να μην είναι ασφαλές για οδήγηση.
Σε γενικές γραμμές, εάν σβήσει μια προειδοποιητική λυχνία στον πίνακα οργάνων, μην την αγνοήσετε και να καλέσετε έναν μηχανικό το συντομότερο δυνατό.
9. Ελαστικά – ελέγξτε την πίεση
[squareadv]
Μια άλλη καλή πρακτική: ελέγξτε την πίεση των ελαστικών κάθε λίγο καιρό. Εάν αισθάνεστε ότι ένα ελαστικό μπορεί να είναι επίπεδο, πρέπει να το γεμίσετε με αέρα. Η οδήγηση με μη γεμισμένα ελαστικά είναι πολύ επικίνδυνη. Επιπλέον, τα ελαστικά φθείρονται πολύ γρήγορα.
10. Τροχοί – έλεγχος ισορροπίας
Εάν συμβεί να τους χτυπήσετε λίγο (ελάτε, όλοι το έχουμε κάνει), πάρτε το αυτοκίνητο σε ένα εργαστήριο και ζητήστε από τους μηχανικούς να ελέγξουν την ζυγοστάθμιση και την ευθυγράμμιση. Εάν οι τροχοί είναι εκτός ισορροπίας, τότε δεν έχετε καλό έλεγχο του αυτοκινήτου σας. Καλύτερα να είστε ασφαλείς.