Connect with us

Είναι σχεδόν σίγουρο ότι κάποια στιγμή στην ζωή μας θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε επιθετικούς ανθρώπους.

Η επιθετικότητα εμφανίζεται κατά την διάρκεια μιας σύγκρουσης, όταν ένα άτομο αισθάνεται την ανάγκη να προστατεύσει τα συμφέροντά του ή να αγωνιστεί για να κερδίσει κάτι, συχνά εις βάρος των άλλων. Έτσι, να ξεκαθαρίσουμε ότι η επιθετικότητα είναι κάτι εις βάρος μας.

Μπορείτε να αναγνωρίσετε ένα επιθετικό πρόσωπο όταν:

Σας διακόπτει ή μιλάει δυνατά για να σας εμποδίσει να μιλήσετε.Δεν επιτρέπει να πείτε την άποψή σας και να δώσετε πληροφορίες.Έχετε την αίσθηση ότι τα όριά σας έχουν παραβιαστεί.

Η επικοινωνία με αυτό το πρόσωπο συνήθως οδηγεί σε ένταση.Νιώθετε ενεργειακά και συναισθηματικά εξαντλημένοι μετά από την επικοινωνία μαζί του.

Δυστυχώς, δεν μπορούμε να αποφύγουμε αυτούς τους ανθρώπους. Γι ‘αυτό πρέπει να βρούμε μια σταθερή ισορροπία ανάμεσα στην αυτοπεποίθηση και συμπάθεια για την αντιμετώπισή τους. Ακολουθήστε αυτά τα 5 βήματα για να κατακτήσετε την τέχνη του να αντιμετωπίζετε την επιθετικότητα.

Διατηρήστε την ψυχραιμία σας

Το να πολεμάτε την φωτιά με την φωτιά θα κάνει τα πράγματα χειρότερα και θα τονώσει την επιθετικότητα του άλλου ατόμου. Μερικές συμβουλές για να παραμείνετε ήρεμοι, ακόμα και όταν αισθάνεστε μεγάλο θυμό :

Πάρτε μια βαθιά ανάσα.

Σηκωθείτε να πάρετε ένα ποτήρι νερό ή το τηλέφωνό σας. Κάνοντας κάτι άλλο διαχέεται η ένταση που συσσωρεύεται επάνω στη στιγμή.Σκεφτείτε πόσο θα μετανιώσετε για τα πράγματα που θα μπορούσαμε να πείτε από θυμό .

Επισημάντε το

Ονομάστε το όπως θέλετε αλλά δεν μπορείτε να κάνετε την κουβέντα σαν να μην σας ενοχλεί τίποτα. Θα πρέπει να επισημάνετε στο άλλο άτομο ότι είναι επιθετικό με μια δήλωση που να δείχνει κατανόηση αντί να χειροτερεύει τα πράγματα. Αποφεύγετε να χρησιμοποιείτε τις λέξεις ‘εσύ’ ή ‘σου’ και δοκιμάστε κάτι σαν :

‘ Δεν χρειάζεται να αγχωνόμαστε,εμείς θα το λύσουμε / θα βρούμε έναν τρόπο …’

‘Θα μπορούσες σε παρακαλώ να χαμηλώσεις τη φωνή σου.’

‘Λυπάμαι, μπορώ να πω κάτι που πιστεύω ότι είναι σημαντικό και μπορεί να βοηθήσει;’‘Καταλαβαίνω ότι αυτό μπορεί να είναι αγχωτικό/ δυσάρεστο.’

Εάν το κάνετε αυτό εγκαίρως θα τους βοηθήσει να καταλάβουν και να έχουν επίγνωση του τι κάνουν. Ως αποτέλεσμα,μπορεί το άτομο να είναι πιο ανοικτό να ακούσει ό, τι λέτε.

Δείξτε κατανόηση

Βάλτε τον εαυτό σας στην θέση του άλλου ατόμου, και προσπαθήστε να κατανοήσετε τους λόγους για τους οποίους αυτός / αυτή είναι επιθετικοί. Όπως αναφέραμε παραπάνω, η επιθετικότητα είναι μια φυσική αντίδραση με σκοπό την προστασία ή την αξίωση σε κάτι. Προσπαθήστε να εξετάσετε :

Τι θα χάσει το άλλο άτομο;( Χρόνο, χρήμα, τους φίλους και την οικογένεια, την θέση του,  την φήμη, κλπ ) .

Πώς θα νιώθατε αν ήσασταν σε αυτή την κατάσταση;

Υπάρχει κάτι άλλο που συμβαίνει στη ζωή του ατόμου που τον/την  κάνει σε γενικές γραμμές να ταράζεται και να εξάπτεται πολύ εύκολα ;

Να είστε κατηγορηματικοί

Μπορεί να ακούγεται αντιφατικό το ότι μπορείτε να έχετε κατανόηση και δυναμικότητα, αλλά το ένα δεν αποκλείει το άλλο.Κατανοώντας τη θέση του άλλου ατόμου δεν σημαίνει ότι θα τους επιτρέψετε να είναι επιθετικοί.

Κρατήστε τη φωνή σας χαμηλή και σταθερή. Αυτό θα δείξει εμπιστοσύνη και δεν θα ωθήσει το άλλο πρόσωπο να προσπαθήσει να μιλήσει πιο δυνατά από εσάς.

Υψώστε το ανάστημά σας, και μην επιτρέψετε στο άτομο να μονοπωλήσει την συζήτηση. Πείτε την γνώμη σας.

Δείξτε σεβασμό και ζητήστε τον ίδιο σεβασμό σε αντάλλαγμα.

Εάν το επίπεδο της επιθετικότητας αρχίζει να αυξάνεται, απαντήστε με περισσότερη δύναμη και αυτοπεποίθηση για να δείξετε ότι η ανοχή σας μειώνεται.

Εστιάστε

Αν κάποιος έχει καταληφθεί  από τα συναισθήματά του, συνήθως χάνει το θέμα που συζητάτε και πως η όλη επιχειρηματολογία καν άρχισε! Εάν επικεντρώσετε την προσοχή στα σημαντικά πράγματα και γεγονότα στην συζήτηση, βοηθάτε το άλλο άτομο να επανέλθει στην σκέψη και τον συλλογισμό. Για παράδειγμα:

‘Το μόνο που έχει σημασία είναι ότι …’‘ Σε λίγα χρόνια από τώρα θα θυμόμαστε αυτή την κατάσταση και θα γελάμε.’

Προσπαθήστε να κάνετε το άλλο πρόσωπο να γελάσει. Αυτό  θα τον αφοπλίσει τελείως.

Advertisement