Περιττώματα τρωκτικών σε κρουασάν πασίγνωστης αλυσίδας σουπερμάρκετ στην Ελλάδα – Φωτογραφίες που σοκάρουν
Χανιά: Περιττώματα τρωκτικών σε κρουασάν ιδιωτικής ετικέτας των Lidl – Καταγγελία στο cibum με φωτογραφίες σοκ
Προκλητική η στάση της αλυσίδας στην καταγγελία της καταναλώτριας – Άκαρπες και οι προσπάθειες επικοινωνίας με τον ΕΦΕΤ
Μια καταγγελία καταναλώτριας από τα Χανιά φέρνει ξανά στο προσκήνιο σοβαρά ερωτήματα για την ασφάλεια τροφίμων αλλά και για την επάρκεια των μηχανισμών προστασίας του καταναλωτή στη χώρα μας.
Σύμφωνα με όσα καταγγέλλει στο cibum, στις 9 Σεπτεμβρίου αγόρασε από το κατάστημα Lidl στις Μουρνιές Χανίων οικονομική συσκευασία με 4 κρουασάν σοκολάτας ιδιωτικής ετικέτας του σούπερ μάρκετ. Όταν άνοιξε την πολυσυσκευασία, παρατήρησε ότι ένα από τα τέσσερα κρουασάν ήταν σε γρατζουνισμένο σακουλάκι. Το άνοιξε και διαπίστωσε σοκαρισμένη ότι το τρόφιμο ήταν μουχλιασμένο, γεμάτο περιττώματα τρωκτικών, ενώ μέρος του κρουασάν είχε ήδη καταναλωθεί από το ζώο!
H καταναλώτρια διαπίστωσε σοκαρισμένη ότι το τρόφιμο ήταν μουχλιασμένο, γεμάτο περιττώματα τρωκτικών, ενώ μέρος του κρουασάν είχε ήδη καταναλωθεί από το ζώο!
Η γυναίκα απευθύνθηκε άμεσα στο κατάστημα αγοράς, όπου – όπως καταγγέλλει – της είπαν ότι το πρόβλημα δεν οφειλόταν στις αποθήκες τους, καθώς το εξωτερικό περίβλημα της πολυσυσκευασίας ήταν άθικτο. Την παρέπεμψαν να επικοινωνήσει με την εξυπηρέτηση πελατών των κεντρικών γραφείων της Lidl στη Θεσσαλονίκη.
Από εκεί έλαβε τη διαβεβαίωση ότι θα της αποσταλεί σύντομα e-mail για να στείλει τις φωτογραφίες που αποδεικνύουν το περιστατικό. Ωστόσο, όπως καταγγέλλει, έχουν περάσει ήδη περισσότερο από δύο εβδομάδες χωρίς καμία απάντηση.
Είναι εμφανή τα σημάδια μούχλας και μόλυνσης από περιττώματα τρωκτικών στο προϊόν
Το περιστατικό, πέρα από το αποτρεπτικό και ανησυχητικό για τον καταναλωτή εύρημα μέσα σε προϊόν που διακινείται από μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ, αναδεικνύει και το ζήτημα της ανεπαρκούς ανταπόκρισης τόσο από την εταιρεία όσο και από τον αρμόδιο ελεγκτικό οργανισμό.
Οι καταναλωτές εύλογα αναρωτιούνται:
Πώς είναι δυνατόν να φτάσει στο ράφι προϊόν σε τέτοια κατάσταση;
Γιατί δεν υπάρχει άμεση ανταπόκριση από την εταιρεία που φέρει την ευθύνη;
Και, κυρίως, γιατί ο ΕΦΕΤ – ο κατεξοχήν φορέας ελέγχου για την ασφάλεια τροφίμων – δεν απαντά στις κλήσεις καταναλωτών που επιθυμούν να καταγγείλουν σοβαρά περιστατικά;
Λίγες ώρες μετά τα πρόστιμα σε Lidl και Σκλαβενίτη
Η νέα αυτή καταγγελία έρχεται λίγες μόλις ώρες μετά την ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης για την επιβολή προστίμων συνολικού ύψους 2,2 εκατ. ευρώ στις αλυσίδες Σκλαβενίτης (1,44 εκατ. ευρώ) και Lidl (805.340 ευρώ), για παραβάσεις στο πλαφόν περιθωρίου κέρδους και στον Κώδικα Δεοντολογίας. Συγκεκριμένα, πρόστιμο 1.440.000 ευρώ επιβλήθηκε στη Σκλαβενίτης για παραβάσεις του Κώδικα Δεοντολογίας, ενώ πρόστιμο 805.340 ευρώ επιβλήθηκε στη Lidl για υπερβάσεις στο πλαφόν κέρδους.
Όπως διευκρινίστηκε, οι έλεγχοι είχαν ξεκινήσει με εντολή του υπουργού Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκου –στην περίπτωση της Lidl από το 2024 και στη Σκλαβενίτης το καλοκαίρι του 2025– και ολοκληρώθηκαν μέσα στον Σεπτέμβριο. Ο υπουργός τόνισε ότι η «εφαρμογή του νόμου είναι αδιαπραγμάτευτη» και κάλεσε τις επιχειρήσεις λιανεμπορίου να επιδεικνύουν κοινωνική ευθύνη απέναντι στους καταναλωτές.
